Söndag 7 Maj 2017

Herregud vad dagarna springer iväg, snart är vi halvvägs genom 2017!? Det hinner gå sjukt långt mellan mina inlägg också, hehe... Lyckas som inte få in det att skriva ett litet inlägg så fort jag får lite tid över. Det kommer som inte på tanken för än jag lagt mig i sängen på kvällen och är alldeles för trött för att titta på mobilen. Aja, jag gör mitt bästa och hoppas verkligen att jag kommer bli bättre med tiden!


I helgen har jag fått vara hästledig och spenderat all tid med min älskade sambo. Igår fick vi ut och åt på Olles dessutom. Minns inte ens när vi gick ut och åt sist! Igår kväll hämtade även jag mamma och pappa på flyget, dom har varit på Mallis i en vecka, så dom bjöd hem oss ikväll på middag, jättegott! 

Sen vi hördes sist har vi haft en sommardag med 20graders värme och några andra dagar snöstorm, typ som idag... Helt sjukt vad det kan variera, vi kan ju inte längre skylla på aprilväder heller... Bisse har gjort sina två första nätter utan täcke ute i lösdriften men nu ser det ut att vara några kalla nätter igen...

Det är ju bara jag som rider Bisse för tillfället, Moa bara longerar och tömkör. Så jag försöker rida ordentliga pass varje gång då han bara blir riden ca. 3ggr i veckan nu. Men ett pass dressyr, ett markarbete och ett i skogen brukar det bli. Har dock hållt mig mest på rakbanan på senaste, är så himla rädd för tjälen. Provade rida runt udden förra helgen men det sviktade ordentligt så jag vände hem.

Till veckan kommer AM lördag och söndag så det blir tredagar dressyr med torsdagsträningen, sen åker vill till Piteå och tävlar 20-21 Maj, anmäld LB:2 , LA:3 och LA:4! Sen har jag anmält oss till Kågedalen 10 Juni, LA:3 och MSVC:1. Vi får se vad AM tycker om Bisse och hur det går i Piteå innan jag bestämmer om det blir någon debut i Kåge. Men har ridit igenom programmet hemma och det är slutorna som är svårast sen att han ska hålla sig lugn i enkla byten... Det är ingen dans på rosor dom delarna men resten sätter vi ganska bra nu om piloten kommer ihåg att andas! Vore kul att prova i alla fall! :)

Foto: Nelly Borgström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0