Torsdag 20 April 2017

Helt sjuk ändå, tänk snart är redan månad nummer fyra över, känns som det var igår vi var i hemavan och firade nyårs. Men icke det! Idag är det torsdag och det är dressyrträning på schemat. Två veckor sen sist då jag valde att inte vara med förra veckan, varit så otroligt mycket dressyr för Bissebus på senaste så förra veckan blev en mysvecka, så nu får vi ta tag i våra problem igen, inte för att direkt finns några problem för honom, mer för mig. Hehe... Det är svårt att utbilda en häst till MSV när man inte ens själv ridit medelsvår dressyr tidigare. Nog har jag ridit rörelser men aldrig rent tävlingsmässigt. Otroligt roligt men väldigt svårt samtidigt. Nu kan inte jag bara sitta där uppe och åka med längre, nu börjar det verkligen krävas styrka, balans, rörlighet och korrekthet hos mig också!

Har träffat en bra vän som också har hund, så vi har börjat prommenera långprommisar så fort vi får tid. Sen har hon även gymkort och då är det väl tanken att jag ska lyckas åka dit och prova på. Precis vad jag behöver men då ska man ju lyfta sin lilla rumpa från soffan också. Kanske börja äta lite mer hälsosamt också.

Tanken för Bisse är ju träna på allt vad MSVC har att erbjuda, öppnorna går fint för det mesta, jag måste bara komma ihåg att fortsätta rida framåt och inte tänka för mycket på själva rörelsen. Slutorna är däremot betydligt svårare... Trodde en kort häst skulle ha det lättare än en lång, men icket. Att ta in den där bakdelen och "böja kroppen" där bakom sadelläget är sååå otroligt jobbigt. Korta sekvenser och ofta måste vi träna på det. Samma med bakdelsvändningarna, dom har ju redan kommit i LAn, men att vinkla och sätta under bakdelen, samtidigt behålla ställning, bogarna på plats och bjudning, såå svårt. Sen enkla byten börjar sitta, men jag får bara göra ett, sen tror han att han vet vad han ska göra och blir lite för laddad för sitt eget bästa. Förhoppningsvis kanske debutera till hösten om inte mirakel sker och han kanske redan är redo i sommar. Han är ju mycket bättre utomhus, så vi ser! Vi tar det som det kommer! :)

Nu ska jag laga lite middag är tanken och sen hänga tvätten innan det är dags för att åka iväg på träning. Mattias ska åka och kika på bilar efter jobbet så han kommer nog inte förns senare. Men men, vi hörs! :)

 

Kommentarer
Postat av: NORRSKEN EMMA

vilken härlig fint foto! =)

ha en bra dag
kram

2017-04-20 @ 16:35:33
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0