Lördag 15 Oktober 2016

Torsdagsträningen har jag glömt skriva om, men den gick över förväntan, Bisse var riktigt fin och jag känner faktiskt att det här kommer vara nyttigt för oss. Rider ju i LA-MSVC grupp och från början när vi fick veta vad vi skulle göra tänkte jag bara hur ska det här gå... Men han gjorde det och riktigt bra faktiskt! Vi flyttade undan skänken i både trav och galopp, red volter och förvänd galopp. Samtidigt som jag skulle dämpa honom i takten och samtidigt rida upp honom i formen lite. Sååå svårt men härligkänsla när det funkade!

Igår hade vi invigning av stationen på kågevägen för att nu är vi Circle K på riktigt! Jobbade 9-18 och stod mest ute och lät folk snurra på vårt lyckohjul. Lyckad dag och många glada och trevliga kunder. :)

Idag är det lördag och jag och mamma åkte till rusta innan lunch för att titta på gardiner som vi sett i reklambladet men det var inget för mig. Jag har ju glömt berätta kom jag på... Men den första december flyttar jag hemifrån!!! Jag hittade i alla fallen jättefin ljusstake som jag fick av mamma. ❤️

Sen åkte vi för att byta däck på bilarna och gissa vem som nu kan byta däck, joo jag! Bytte helt själv på alla däck förutom det första när dom skulle visa hur man gjorde. Känner mig sjukt stolt faktiskt! Efter det blev det fika uppe hos mormor och morfar innan vi åkte tillbaka till farmor där vi förvarar däcken vi inte använder.

Medan mamma och Tim bar däck hos farmor så kollade jag runt i hennes källare och hittade världens finaste bord!!! Perfekt som soffbord och sjukt fint om man målar det vitt, så jag plockade med mig det hem. Tycker om det mer och mer varje gång jag ser det här hemma i mitt rum nu, börjar nästan gilla det i den färgen, även om jag bara vill ha ljusa färger i mitt vardagsrum. Är ju ett tag kvar så jag hinner fundera.

Imorgon kommer AM igen och ännu mer dressyrtrim för Bissebus, så nu ska jag släcka ner och sova så jag orkar rida imorgon. Vilket inte lär vara några problem när världens bästa AM kommer hit och drillar oss sön-mån!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0