Han är allt bra fin den där fyrbenta!

Moa har idag varit borta i fyra dagar och jag har haft Bisse lite för mig själv och jag har lagt fokuset lite mer på dressyren än vad jag brukar inför nästa helg. Jag har blivit lite av den bekväma skogsmänniskan sen vi flyttade till Innervik, inget jag klagar på då både jag och häst trivs bäst där. Bisse får en helt annan bjudning, vågar faktiskt skriva nu att han går av sig själv i skogen. Jag kan nästan bara sitta där och han tar minsta lilla signal, förutom när han ser spöken som stenar, stubbar och svanar, haha...

I lördags fick han vila för jag åkte iväg och fotade Mattias mamma och hennes nya man som gift sig, sen blev jag bjuden på middag och tårta, mycket trevligt. Förväntade mig en tickande bomb i söndags men WOW vad fin han var!! Red först ut runt udden ett varv och sedan red jag lite på ridbanan och kände lite på momenten i programmet vi ska rida till helgen och han gjorde allt, brukar alltid vara något som han ska tjafsa med men icket. Formen är ju alltid ett problem med honom men det får man lägga lite åt sidan om man vill att det andra ska fungera.

Igår red vi bara ut en sväng och idag ska jag ta med honom till ridhuset så ska han få vara med på min lektion istället för någon ridskolehäst. Ska bli spännande, förut gick det inte alls att rida honom på en övning tillsammans med massa andra hästar men han har blivit betydligt starkare och mognat något fruktanvärt sen dess, vi får hålla tummarna att han sköter sig! ;)

Börjar blir nervös och otroligt taggad inför söndag, ska försöka bara se det som en träning då både jag och speciellt Bisse har rätt bra med nerver redan. Tänk om jag kunde plocka med skogen in på banan, då ni! Då skulle man få passa sig för den lilla ponnykorsningen, jag vet att han kan vara otroligt fin men då ska man kunna plocka fram det vid rätt tillfällen också! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0