Nionde mars tvåtusensexton

Onsdag idag, vilket brukar vara en soffdag för mig om jag inte jobbar, vilket det kommer bli, fram till middagen i alla fall! Igår var det tisdag och då har vi ju träning med tävlingsgruppen och det stod hoppning på schemat. Jag fick äran att rida finaste och gulligaste lilla Ida igen, spännande att prova hoppa också! Men det gick alldeles utmärkt, hon är så himla försiktig och klok, tittar lite försiktigt och smyger fram, utan att stanna tar hon sig över på bästa sätt. Tycker verkligen om henne! Dock är hon ju C-ponny så känner mig aningens stor på henne.

Efter ridningen var det hem, duscha och äta för att sedan jobba några timmar på Statoil. Jobbade till 00:15, hade lite svårt att sova och därav rätt matt idag... Men det gör inte så mycket när man missat 3,5 timmar TV-tittande under gårdagen, så jag har det jag gör i soffan, men jag klagar inte för det! :D

Ikväll ska jag även rida för Elin för första gången med Bisse, ska bli riktigt spännande! Red ju Elins häst Pelle lite i somras medan hon var gravid, så då fick jag ju i stort sätt privatlektion varje gång eftersom Elin var med. Men nu kommer hon ut till oss i Innervik varannan vecka, sen rider jag och Moa varannan gång. Så ska alltså rida för henne en gång i månaden ett tag fram över. Sen i helgen kommer AM igen så då blir det ännu mer hårdträning!

Förutom det är det tävling om mindre än två veckor, alltså inte nu till helgen men nästa. Ska jag vara ärlig känner jag mig ganska nervös... Längesen jag tävlade nu och känner att jag inte riktigt har koll på hur det kommer gå och när jag inte vet eller inte har koll på allt blir jag nervös. Vill så gärna att han ska ha humöret på rätt sida och göra bra ifrån sig. Sist vi tävlade inomhus för ett år sedan var han inte alls på rätt humör, men jag spekulerar i att han hade hovbenssprickan redan då och därav inte ville samarbeta. Aja, sänka kraven och gå in och ha kul så kanske det känns bättre, även om jag vill visa upp hans bästa sidor men då måste han vara med mig till 100%. Brukar inte vara nervös på det här sättet annars så det är som en ny grej för mig.

Foto: Fanny Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0