Fina lilla Ida

Blev lilla Ida som jag fick träna med ikväll, precis som jag trodde. Vi fortsatte med samma fokus som förra veckan, ta ridningen "steget längre". Hon kan i stort sätt allt, väldigt välriden! Men hon tuffar gärna på i ett lagomt tempo och tycker det är riktigt jobbigt att vinkla hennes låååånga bakben. Hon har fina gångarter men det krävs lite extra ridning för att plocka fram dom, nummer ett är att hon ska ha ett litet friskare tempo i traven så att man sedan har något att använda sig av. Så hela framridningen red jag henne bara fram för skänkeln, tog hon inte den var jag på henne lite, men det behövs inte mycket för hon är så himla lydig och vill göra rätt. Tillslut när hon förstår att det är faktiskt är arbete så kommer hon igång riktigt bra!

Galoppen är väldigt svår för mig då jag är lite för stor för henne och det är otroligt svårt att komma ner och sitta på bakbenen när hon är så liten. Hon behöver det också då man får lite nedförsbacke känsla annars. Men sista högergaloppen var faktiskt riktigt bra!! Stor skillnad från tidigare. Hon kämpade på bra och vi båda fick svettas lite. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0