Blandade känslor

Igår gick vi ju igenom både häst och hund, lite blandade resultat faktiskt... 

Det började med Eddie. Jag har haft en så otroligt bra magkänsla efter operationen, men jag fick ett litet slag i magen... Han högra knäskål ligger inte så stilla som vi hoppats på. När han ligger på sidan så ligger den på plats och går inte heller att provocera den ur läge. Men efter han fått laserbehandlingen så kändes Tomas på knäskålen när Eddie stod upp och då gick den att provocera ut läge... Jag hoppas och ber till gudarna att det endast är för att han är så svag i musklerna och när han står upp så blir muskeln slapp och inte riktigt håller knäskålen på plats. Svårt att säga... Jag hade verkligen hoppats att det skulle vara helt bra efter fyra operationer, två på varje ben... Vänster sitter knäskålen som sten i alla fall.

Efter det åkte vi direkt till stallet där Anna behandlade Bisse. Han fick "diagnosen" spända muskler. Alltså all muskelatur från huvud till hov var ovanligt spänd. Svårt att säga vad det beror på, kanske foderrelatetat. Vi ska massera, rida och stretcha nu fram över med många skrittpauser så koppen och musklerna får återhämta sig. Försöka rida övningar där han verkligen arbetar genom hela kroppen. Blir det inte bytte ska vi prova ge honom magnesium.

Allt kommer förhoppningsvis bli bra tillslut men allt känns långt borta nu. Blev himla sugen att tröstshoppa nyheter från hööks men jag är bokstavligt pank efter alla Eddies operationer... Det här halsbandet och kopplet i brunt läder med gulddetaljer var otroligt fint och inte alls för dyrt och båda två fanns i dom minsta storlekarna. Nästa månad kanske...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0