Utveckling och förbättring

Äntligen börjar vi befästa den högre formen, Hittade en bild från vår första tävling och jämförde den med en bild från helgens tävling. Fortfarande samma stora fina galopp men än helt annan bärig form. Har även tittat på filmerna från respektive tävling och jag vill bara skratta åt filmen från den första tävlingen, haha! Jag kan förstå att det var svårt att styra på den tiden, han var ju över allt!

Vill ni se filmen från vår första tävling, på in på youtube och sök: "Tove Söderström & British Bliss, första tävlingen" eller klicka på länken. Filmen från i söndags har ni ju längre ner i bloggen.Ser ni ingen skillnad då vette sjutton! ;)

Nu ska jag bara lära mig att sitta ner i sadeln, få tårna att peka framåt och vrida upp dom där förbaskade händerna, Bisse ska lära sig hur man lyssnar på ryttaren och inte slamsa så mycket i galoppen, sen tror jag vi kan bli ganska farliga i LB och kanske börja rida LA snart! :D


Foto: Mye Nordlund


Foto: Ida Hammernes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0