Ridhuset

Igår var det en heldag på ridhuset för mig. Lastade Bisse på morgonen och tog med honom till ridhuset och lånade en hage där över dagen, han tyckte det var lajbans, det var inte bara en brall han drog. ;)

Amme hade massa aktiviteter får våra yngre hjälpledare på klubben så jag hjälpte henne med det. Ångrar inte en sekund av det, vi hade så himla kul tillsammans med barnen, jag mådde verkligen bra i själen efteråt.

Sen red jag Bisse, inget toppenpass direkt. Red i gamla ridhuset och han går inte fram där lika bra som i nya, vet inte om han tycker det är trångt eller kanske halkigt... Red lite övergångar, förvänd och provade lite sidvärts. Sen fick Amme sitta upp och prova honom. Det såg riktigt bra ut! Tyckte typ hon red honom bättre än mig som ridit honom i två år snart. Det var kul att se honom med någon annan på ryggen än mig och Moa. Amme blev positivt i alla fall överraskad över hur han kändes så det var kul.

Var inte hemma förän efter åtta på kvällen så snacka om heldag i stallet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0