Tisdag

Väckaren stod på 04:30 i morse, var på stationen just före 6-tiden och sen bar det av mot Luleå för utbildning om hot och rån. Intressant, lärorikt men även lite skrämmande. Känns lite bättre om det skulle hända något mot mig nu än innan i alla fall. Hann bara hem en snabbis innan jag blev utringd för att jobba någon timme. Men nu är jag äntligen hemma igen!

Tisdagsträning ikväll, spännande då jag mest troligt ska rida någon stor häst. Har ju ridit C-ponny dom senaste veckorna men det blir inte riktigt rättvist mot mina långa ben... Så nämnde några hästar jag ville prova i alla fall.

Slängde även in en header lite snabbt, den blev lite stor för mobilversionen men på datorn är den fin! 


Red Bisse igår också, han var mycket fin! Var ytterst lite öm i ryggen när jag tog in honom och ingenting efter jag ridit. Moa har pratat med Anna också och hon sa så länge han är pigg och positiv till arbete så kan vi prova öka ridningen successivt. Så red lite trav-galopp övergångar och tempoväxlingar. Jag ville att han skulle vara inom ramarna men ändå inte spänna bågen, lite som jag red sist att jag bara skulle inverka när det behövdes och han skötte sig super!! Jättefina bäriga galoppfattningar och bra avsaktningar från höger galopp i alla fall. Har anmält mig till en LB:2 i Umeå i slutet på maj och det känns faktiskt kul och spännande! :D

Kommentarer
Postat av: Daniela

Hej! Jag har sett att du har ridit på ponnyn Ida på Skellefteås ridskola. Jag ägde henne innan och skulle verkligen vilja veta hur hon har det och om hon mår bra? Mvh Daniela

Svar: Hej Daniela! Joo, hon mår bra och är älskad av alla. Hon har två bästisar i hagen(Svarta & Coffee) som skyddar henne mot hästarna som är lite högre i rang. I början var hon väldigt pigg efter att ha vilat när hon stod i karantän, många hjärnspöken men det gav sig efter någon vecka. Sen nu med brunsten blev hon extra pigg men annars är hon ju rätt bekväm. Hon charmar alla med sitt gulliga utseende. ☺️😍
Tove Söderström

2016-05-16 @ 23:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0