Ont i kroppen

Igår var det min tur, Bisse var riktigt på hugget när vi var ute, känns nästan som att han har riktiga vårkänslor ända in i huvudet. Vi galopperar bara korta korta sträckor och en av dom var det dags. Bisse upptäckte två väldigt hemska svanar på ängen bredvid vägen jag red på och då blev det en pallnit i en 180 vändning och jag satt väldigt löst, flög som en liten vante och Bisse galopperade hem. Landade sjukt bra, gjorde inte ont någon stans förutom i fingret när jag försökte hålla kvar honom. Idag är det dock värre, många ömma och spända muskler.

Idag blev det ett säkert kort så vi åkte in till ridhuset och red ett lösgörande pass. Han skötte sig bra, gick rakt på transporten både dit och hem. Jag tycker jag red lite dålig och han gick inte riktigt fram men när jag skärpte mig så gick han bra! Längtar tills man vågar rida mer ordentligt. :)


Förutom det har vi köpt en ny bil! Och wow vad härligt det var att dra hästtransporten med den! Vi åkte och hämtade transporten på Moas geggiga gård och den typ svävade fram över leran. Jag var helt lyrisk! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0