Hästhelg

Vilken hästhelg detta har varit och jag klagar inte direkt! Fredag var det vilodag för mig men det var även 3år sedan världens finaste ängel fick galoppera vidare till dom evigt gröna ängarna, saknar henne så otroligt mycket...

Igår däremot klav jag upp tidigt och gjorde stallet och red Bisse på morgonen. Inget höjdarpass då B var spänd som en fiolsträng, travade mest bara luft och försökte skala av mig på en gran... Suck! Som tur var gav han med sig på hemvägen och kunde äntligen slappna av och röra sig som vanligt. 

På eftermiddagen åkte jag, Josse, Amme och Linnea till Umeå för att kika på elithoppning, Wolkswagen Grand Prix! Härlig inspiration av att titta på fina hästar och fin ridning. Blev även besök på Donken och Hööks, så lilla E fick sig ett vintertäcke när det ändå var 15% rabatt! :)

Idag var det äntligen dags för dressyrkurs!! Har inte tränat/ridit för någon med Bisse sen i mars så var faktiskt lite nervös när jag skulle rida för AM idag. Men Bisse skötte sig exemplariskt och jag svävar på moln såhär i efterhand. Känslan var riktigt bra och AM tyckte att han var riktigt fin, men efter jag tittat på filmerna känns det rent ut sagt SUPER!!! Jag kan äntligen börja rida och inte bara åka, all väntan på att han ska stärka och ändra sig har äntligen börjat ge resultat. Fått så otroligt många tips på hur jag ska ta honom vidare nu. Längtar tills imorgon då vi ska rida ännu ett pass och jag hoppas verkligen han kan leverera ett bra pass även imorgon.





Saknaden är för stor för att kunna beskriva, finaste Baronessa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0