Två hästar, två stall på fyra timmar

Mycket bra för att vara jag måste jag säga! Kom till ridhuset klockan 10, byggde Strömsholmsfollan med tre hinder och en kloss som jag kunde skutta över lite på volt. Evve kom med Vardo ca halv 11, lyxigt att få hästen skjutsad och klar så att det bara är att sitta upp. Vardo var väldigt bekväm idag, gick inte riktigt fram för skänkeln och tyckte det var sjukt jobbigt att hoppa på volt! Men tillslut släppte det lite i alla fall och på slutet hoppade vi en bana på 110!!! Jag var sjukt rädd men det var sååå kul när jag lyckades rida rätt. Det känns som det går så himla mycket snabbare i galoppen än vad det gör, på filmerna ser det ut som värsta dressyrgaloppen medans det känns som att jag skenar på transportsträckorna typ, haha... Aja, känns lite bättre inför tävlingen nästa vecka i alla fall! :)



Efter jag ridit Vardo åkte jag till Bisse och galopperade honom på ängen. Han fick upp flåset rätt bra faktiskt. Ett varv är nästan 1,5km och jag galopperade två varv i vardera galopp i ett rätt friskt tempo och sista raksträckan på varje varv släppte jag på honom så han fick ta i och öka så mycket han ville, hade liiite svårt att ta tillbaka honom ibland. Red en liten annan väg tillbaka till stallet och då valde han att backa ner i ett dike som var minst 1m djupt... Tur han har koll på benen i alla fall så vi slapp gå omkull, han var lika smidig upp som ner, haha. Annars skötte han sig bra, lite spänd bitvis men annars så! :)


Ikväll har jag tisdagsträning, dressyr på RS-häst. Och imorgon börjar jag jobba!!!  Helt sjukt, blir en tidig kväll i alla fall så vi hörs nog inte förän imorgon. 

Kommentarer
Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Det låter väldigt effektivt!! :)

2015-10-13 @ 17:40:20
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0