Markarbete igår, galoppträning idag!

Variation är bra, det är även så oerhört nyttigt att sitta på olika hästar. Igår red jag lite markarbete med Vardo, vi hoppade studs och avslutade med ett litet räcke. Han skötte sig super när piloten red rätt, jag måste våga galoppera på framåt för att han ska få dom fina sprången, samtidigt vill jag inte få honom i handen, han har ju tendens till att bli lite stark tyvärr... Men det blir bättre och bättre faktiskt! När jag travade av var han kalasfin, lösgjord och han bjöd på bra framåt utan att ligga på i handen, mycket trevlig känsla! :)


Ikväll ska jag rida Bisse och det blir nog galoppträning på ängen. Vi står ju i ett travstall nu och dom har kört upp en "stig" runt en stor lägda, det tar på att galoppera ett helt varv kan jag lova! Ska försöka mäta med mobilen ikväll så ni kan få ser hur långt det är runt. :D

En bild från när Matilda var med dit när jag red på ängen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0