Håll en tumme eller två för Bisse idag

Världens finaste häst har inte känts som han brukar och idag fick vi äntligen tid i Timrå hos PH-vet. Det var där vi äntligen hittade problemet hos Wendy efter en lång tid med många frågetecken. Dom är så himla bra på deras grej, ett bra öga och en mycket fin hand med hästarna. Jag önskar verkligen jag kunnat åka med men själv sitter jag på jobbet med en oerhörd nervositet.

Jag hoppas faktiskt att dom hittar något. Det låter lite hemskt men jag vill verkligen få svar på varför jag känt som jag och Moa har gjort. Hellre att man får veta var problemet sitter än att man ska sitta och känna efter hela tiden. Men det får gärna vara något som blir bra av lite vila och en kur med metacam. 

Han har vilat någon vecka och vi har ridit honom två dagar nu för att länna hur han känns. Han är så himla fin och arbetsvillig, frustar och är allmänt nöjd. Men det tar fortfarande emot någon stans, något som stoppar han mjuka följsamma rörelser. Tur han går på lösdrift med två kompisar och fri tillgång hö, för ingen nöd går det på honom i alla fall. Trots han vilat är han världens snällaste, kan ni tänka er? För ett halvår sedan var alla rädd för honom, nu är han typ snällast i stallet. ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0