Finaste galningen är på G!

Tung helg trots jag inte gjort speciellt mycket, kroppen orkar inte riktigt med nu. Red Bisse nu innan middagen och han var himla fin, lite stel så skrittade fram länge med små volter så jag kunde mjuka upp honom och böja honom lite extra. Kändes helt okej i början, tog inte riktigt skänkeln men efter galoppen blev det riktigt bra! Men när bjudningen kommer så kommer även buset fram, två okontrollerade långsidor och en del kast åt sidorna och luftfärder. Så här vild har han nog aldrig varit när jag ridit, men jag skyller faktiskt på transporten som kom rätt fort vid hörnet på ridhuset och efter det la han i en extra växel.

Travade av mot maxi och det kändes fruktansvärt bra! Ju mer jag lättade i handen, ju längre blev formen och han sökte sig fram till bettet utan att vara minsta lilla springig! Har saknat den känslan när man bara kan åka med. Bästa bus!<3


Red även Vardo igår, inget toppenpass direkt... Några små stunder där han kändes okej, men han kändes aldrig sådär ärligt framme och känslig. Ska prova rida honom på PS tränset och vanligt nästa gång igen och se om det gör någon skillnad, han var ju så himla fin på det förra helgen...

Kommentarer
Postat av: Evelina Markgren

Gulle du ❤️
Skönt att Bisse börjar kännas på g igen 😘

2015-05-18 @ 12:42:38
URL: http://evi0627.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0