Självförtroendet stiger en aning

Dom senaste månaderna har jag fått höra mycket positivt om min ridning. Speciellt efter att jag tävlat Vardo i Kågedalen. Det var inte bara en som kan fram utan ett flertal om uppskattade min ridning. Det glädjer mig verkligen då jag haft en ganska ordentlig svacka innan det, det kändes knappt kul att rida längre. 

Men nu under våren har tre personer frågat om jag vill hjälpa till med deras hästar. Evve är den ena, och jag rider ju fortfarande Vardo någon dag då och då. Sen hörde Elin av sig då hon kommer behöva hjälp med Pelle, så jag har varit och ridit honom två gånger. Inte varje dag man får rida en häst som går MSVB. Ingen enkel häst, han kan mer än vad jag kan och mina brister kommer fram. Men jag har sagt att jag kan hjälpa även henne nu när jag ändå inte ska gå skola. Men det blir styrketräning och jobba på att få kvicka hjälper om jag ska orka rida honom! Sen är det en till som jag tackade nej till, men det var innan jag bestämt mig hur jag ska göra med skolan.

Sen får jag inte glömma att jag har väldens bästa bus, vi släppte honom på bete i söndags så nu ska vi påbörja galopp-/styrketräning. Han blir bättre och bättre nu och jag längtar tills vi är tillbaka på tävlingsbanan. :)

Att även få högsta betyg på specialidrotten kändes inte helt fel heller, men nu ska jag bli ännu bättre! 

Pelle


Bissebus

Knäckt Vardo i lördags...

Kommentarer
Postat av: Evelina Markgren

Vardo vill att du ska rida honom många dagar i veckan ☺️❤️

2015-06-17 @ 15:06:28
URL: http://evi0627.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0