Trevligt förmiddagspass

Åkte till kågemarken och red Pelle innan lunch, ett riktigt trevligt pass blev det! Känner verkligen att jag lär mig mer och mer för varje gång jag sitter på den hästen, han kan så himla mycket! Börjar hitta knapparna mer, vi lär även känna varandra och jag litar mer på honom när jag vet vad han gör osv. Känner mig rätt trygg nu och vågar rida på mer än tidigare och låta honom gå fram mer, det är spännande och lärorikt att rida honom!

Har precis vaknat från min power nap så jag ska orka rida Bisse ikväll, det var nästan tre veckor sen jag satt på honom sist. Ingen längtar mer än jag! Vi ska trimma på banan i Hjoggböle ikväll, ska dra med mig kameran och se om Moa kanske vill knäppa någon bild på oss så jag kan lägga upp något här.

Men nu ska jag äta en glass sen träna hunden på att vara själv medan jag går ner i källaren och städar lite i hästförrådet, gräva upp lite saker jag inte använder och sälja. Så himla sugen att köpa en ny kavaj nu när jag börjar vara tävlingssugen. Vi ser väl om jag lyckas skrapa ihop något till en bloppis, ni får hålla ögonen öppna! :)

Lilla E var sugen på min morot... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0