Tisdag

Äntligen släppte den eviga magsmärtan, trodde jag skulle behöva åka in idag, när även illamåendet kröp sig på för en kvart sen... Finns seriöst ingen bättre känsla än när värk släpper helt och hållet, hela kroppen bara slappnar av, känns fantastiskt skönt just nu i alla fall och magen kurrar, även det är ett tecken på att spänningar släpper.

Jag har haft en liten intressesvacka nu ett tag. Har inte känts så kul med hästarna och jag har bara varit trött och inte orkat göra något... Var så himla tråkigt att Vardo visade sig vara halt första dagen när jag skulle ha honom i en vecka. Evve tyckte han såg fräsch ut igår så vi ska börja röra på honom lite försiktigt nu.

Bisse har jag inte varit hos sen han sprang över mig. Känns som lite av energin försvann då, jag blev inte rädd för honom, bara less, orkar inte bråka med honom jämt. Ridpassen kan gå så himla bra men han är så oförutsägbar, man vet aldrig när det är en sån där dag när han ska prova. Men på torsdag ska jag nog rida honom i alla fall, saknar honom rätt mycket nu faktiskt... Han kan ju vara sådär oslagbart bra ibland i alla fall.

Sen har jag ridit Elins Pelle några gånger, tre gånger förra veckan faktiskt! I söndags var det ett riktigt wow pass, kände att glöden kom tillbaka lite. Vi red enkla byten och lite öppna och sluta. Kändes bättre än vad jag trodde att det skulle kännas, jag blir bättre på att rida varje gång jag sätter mig på den där hästen, det är inte lätt men det är så sjukt kul när det fungerar!!

Ska bli spännande om jag kommer igång med alla tre hästarna till KDRFs dressyr, i så fall kanske jag startar åtminstone två av dom. Blev typ peppad nu av att skriva det här inlägget, haha.

Sen måste jag säga att vi kikade på ett jättetrevlig stall igår, travstall faktiskt, med sjukt många fina ridvägar och möjlighet till lösdrift. Terroristen Bissebus skulle nog må som en kung där. :)

Bjuder på två prints från när mamma filmade lite när jag red P sist...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0