Nytt år och en heeelt ny start!

Kysste in året med han jag älskar mest, hade ett riktigt trevligt nyårsfirande med många fina människor hemma hos Matilda. Efter tolvslaget var jag dock helt knäckt då jag hade feber och var väldigt sjuk.

På nyårsdagen klev jag upp tidigt och åkte till stallet för att rida Bisse för första gången i år. Vi for ut i skogen och han var himla pigg, fanns ingen broms och ett tag gjorde han nästan byten i varje, haha, han kan knappt byten annars. Bara i hoppgalopp ibland om man har tur. ;) Men det var himla mysigt ändå, jättehärligt väder och plusgrader så Bissebus fick till och med springa utan ländtäcke.


Efter stallet var det snabbt hem igen för att hämta vår nya familjemedlem Eddie. Så årets tre första dagar har bestått av massor av valpmys. Eddie är en liten chihuahua blandning som blev två månader igår, en liten valp som bara väger 0,8kg. Han största bror väger 1,3kg så det är väldigt stor skillnad. Mycket människorkär och han är väldigt ledsen på kvällarna när han ska få lära sig att sova i bädden på golvet. Han gnällde i nästan två timmar igår kväll men tillslut gick han och la sig i bädden och sov där hela natten. Han ligger faktiskt där nu också utan att gnälla med egen vilja så vi tog förhoppningsvis ett stort steg framåt igår kväll.

Jag tycker han är så himla duktig och det skär verkligen i hjärtat på mig när han gråter sådär... Men han måste ju lära sig. Min lilla myskorv! ♥

 
Idag ska jag kurera mig är fortfarande väldigt sjuk, sovit hela morgonen och mamma har varit snäll och tagit hand om Eddie under tiden, känner mig betydligt mer utvilad, behövde verkligen dom där extra timmarna. Ska till stallet ikväll och ta in hästarna, Bisse vilar och Moas mamma är snäll och fixar stallet och ger lunch så jag behöver bara pyssla med honom ikväll, känns skönt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blandning?

Svar: Blandras, inte helt renrasig vad vi vet då mamman inte har någon stam.
Tove Söderström

2015-01-04 @ 19:42:33
Postat av: Anonym

Har pappan det ?

Svar: Jaa, pappan är renrasig chihuahua med stam. :)
Tove Söderström

2015-01-07 @ 10:37:29
Postat av: Anonym

Vem äger den? Och hur ser han ut? :)

2015-01-07 @ 14:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0