Ett mindre bra pass med perfekt känsla!

Igår kväll hade vi hoppning på torsdagsträningen. Jag fick Qalina, vi klickar riktigt bra i dressyren men hon är lite för grön för mig i hoppningen. Sist jag hade henne förrförra veckan när vi också hade hoppning och då bar det av efter varenda hinder i stort sätt.

Men andra rundan igår var så himla bra! Även om hon tryckte iväg på två av fyra linjer så kände jag ändå att jag hade kontroll! Kunde ta tillbaka galoppen på kortsidorna, lägga volt, komma till ridning och jag kände mig faktiskt relativt trygg! När jag fick bort henne från handen trampade hon till och med om istället för att klippa hindret stort som hon gjort tidigare och den brutna linjen med två oxrar kändes så himla bra!! Det var den linjen jag var mest osäker på även om det var bäbishinder. 

Jag är så himla stolt över mig själv! Bara att min rädsla vände till en positiv känsla. Inget var perfekt, med bara det där att jag hittade känslan och kände kontrollen på en häst som jag kände mig mindre säker på. Jag kan om jag vill!

- Fina Qalina när vi fotade RS-hästarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0