Uteritt i onsdags

Jag har en rätt tung period nu, känner mig ganska nere och svag. Tror det beror mycket på min förkyldning, den tar kål på mig... Sen i onsdags var det två år sen Nessa for och allt är bara allmänt tungt.

Jag var och red Bisse i onsdags, red ut en sväng när jag ändå var där när det fortfarande var ljust och sol ute, mamma följde med och promenerade och tog lite bilder på oss, det var verkligen jättehärligt! Bisse har varit rätt spänd och springig ibland när man ridit ut men i onsdags var han så fruktansvärt fin, han var lite springig i början men det var jag nogrann att han lyssnade tillbaka direkt med små förhållningar och efter en halvhalt spände han av direkt och han var så himla ridbar och fin. Kunde växla tempot både fram och tillbaka utan att han spände till, blev stark eller gick upp i formen, det var så himla kul!

Jag fick verkligen känna på hans kvalitér också, allt påskjut kom bakifrån och han var så himla luftig och lätt, jag säger bara att dressyrmupparna får passa sig när han har växt klart och blivit stark, är han såhär bra nu när han fortfarande är såhär valpig så vet jag inte var han kommer att sluta! :D

Den här uteritten var precis vad jag behövde, nya batterier!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0