Händer mycket nu!

Som ni vet fick Bissebus grönt ljus från kliniken i måndags för en vecka sen. Vi red igång honom direkt eftersom han aldrig varit halt och det fanns ingen skada på senan eller liknande. Moa red honom tisdag och onsdag, sen fick han vila torsdag och jag red fredag. Snacka om att hästen vilar sig i form, ruskigt fin var han, så lite spontant efteranmälde jag mig till LC:2an hemma i lördags. Hade inga höga förväntningar och vi skrapade ihop 59,82% och inlädde programmet med 6,5 och 7or! Sen i galoppen vart han arg på pannluggsknoppen igen även fast jag flätade löst så resterande delen av programmet låg mest på 5or och någon 6a. Men men, ruskigt nöjd ändå då han bara blivit riden tre gånger på tre veckor! :)

Laget vann andra omgången i division 2, var tyvärr inte med denna gång men ändå, himla kul att det går så bra för våran klubb! Nu är det bara en omgång kvar som går i Umeå om en månad, spännande! :D

Har även dragit på mig en hemsk förkyldning så ligger hemma med älsklingen idag som är ledig. Han bor hos mig nu i en vecka när hans föräldrar är utomlands, himla mysigt måste jag säga. Han hade gärna fått bo här jämt, finns seriöst inget bättre när man kommer hem sent en kväll från stallet, tar en snabbdusch och sen krypa ner i sängen med den man älskar mest av allt, klagar inte! Men som sagt, rusktigt sjuk och jag minns ärligt inte när jag var såhär dålig sist, kunde knappt andas när jag vaknade i morse...

Är även anmäld en klass i Kågedalen nu i helgen, rider bara LB:2, känns väldigt skönt faktiskt. Väldigt enkelt med bara en klass. Hoppas bara jag har blivit friskare och piggnat till innan dess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0