Efter motgångar kommer framgångar, efter framgångar kommer motgångar...

Är så himla ledsen över hästarna nu... Efter tävlingen tänkte vi att Bisse skulle få ta det lugnt och bara gå på promenader måndag och tisdag. Oturligt nog trampade han i ett getingbo på tisdagen, han blev helt hysterisk, kom lös och fick massor med getingar efter sig... Han blev stucken på halsen, under magen och på höger bakben vad man kunde se i alla fall. Vi har ju aldrig turen på våran sida så han blev tjock i höger bak, inte halt men ändå tjock, så vi gick på säkra sidan och tog ut veterinären i torsdags och han råder vila i två veckor så stilla som möjligt i fall det skulle vara något som ligger och spökar.

Känns himla tråkigt då vi verkligen är på g nu och det är klubbdressyr i helgen och vi skulle träna för AM på måndag nästa vecka vilket jag aldrig gjort förut. Plus att jag fick avanmäla mig från hemmatävlingen nästa vecka då även andra lagomgången skulle gå. Moa skulle även hoppat för A-tänaren Pontus Westergren i helgen men det blev ju inte heller. Man ska aldrig säga att det börjar gå bra för då får man direkt motgångar efter sig... :(

Jag hoppas verkligen att han är bra på torsdag nästa vecka då han har vilat i två veckor för om han inte tappat allt för mycket kan vi förhoppningsvis starta en klass i Kågedalen den 20 September. Håller alla tummar och tår att han blir bra nu våran fina prins...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0