Fredagsmys med min prins!

Fredag idag och jag mår betydligt bättre, haft lite ont i magen hela dagen och huvudet har haft stigande huvudvärk fram till middagen. Tvingade mig till skolan andra lektionen då jag kände att jag behövde vara med på matten och även lämna in matteläxan. Sen på lunchen åkte jag och hämtade ut min jacka som äntligen kommit! Efter det gick jag och Matilda ut och åt lunch, gott som bara den! Sen sista lektionen som var engelska, behövde bara sitta och titta på dom övriga i klassen som spelade upp pjäser, tur det för jag var inte pigg och det började knyta sig i magen...

Efter jag legat i soffan och vilat mig stoppade jag lite mat i magen innan jag åkte till stallet. Gullebus kom travandes när han såg att jag parkerade bilen, hur glad blir man inte? Tog in honom, mockade, fyllde en hel stor kärra med nytt spån, han måste ju också få fredagsmys! Sen gjorde jag hö och kraft innan jag gjorde iordning honom för ett dressyrpass. Han var riktigt trevlig faktiskt, ända som saknades var styrkan i galoppen men den ska vi träna hela vintern! Annars var han himla duktig, ska bli spännande och känna hur han känns imorgon, då tänkte jag rida lite inne sen gå ut en sväng. Stenhårt ute nu så går knappt göra något annat än skritta... En halvmeter pudersnö hade inte suttit fel!

Som pricken över i:et kom Olivia in i ridhuset när jag skrittade fram och med sig hade hon finaste Hannah! Blir så himla glad av att se henne, speciellt nu när det är så sällan då hon flyttat till Piteå... Hon var i alla fall snäll och knäppte några bilder på mig och Bisse, länge sen någon fotade mig när jag bara red hemma så tänkte bjuda på några vettiga där jag inte sitter som en kråka! ;)

- Konstigt nog går det alltid bra när jag rider med mina älskade De Niro stövlar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0