Två fina hästar!!

Älskade finaste två hästarna idag! Förutom att Bisse BUS med stora bokstäver höll på att slänga av mig på lång tygel när vi skrittade fram så var han kalasfin!!!!! Travade fram på banan eftersom han var på hugget och var rädd för allt, var ganska hård med honom att han skulle hålla sig inom ramarna och det gav resultat, han var en dröm när jag red ut sen. Började med tre varv på terrängbanan och red lite tempoväxlingar och han lyssnade som aldrig förr direkt framåt och direkt tillbaka! Sen ute i skogen försökte han vara "rädd" för saker men när han insåg att jag hade ganska bra koll på honom gav han sig och jaa, lugn och fin med bra bjudning, så himla fin i galoppen, frustade och jobbade genom hela kroppen. Hjärta till honom. Kvavt och varmt var det idag så vi både var ganska svettiga när vi kom tillbaka och Bisse rullade sig direkt han fick komma ut i hagen igen... ;)

Sen red jag ju clinic med Cirruz! Tog mitt PS träns då han skulle få vara lite extra fin och jag minns att han gick bra på det när vi tävlade. Drömponnyn!!! Så himla fin och klockren. Visade först honom i alla gångarter, galoppen var lite jobbig så han bröt av någon gång då och då, men annars fanns det inget att klaga på!! Sen skulle vi hoppa något språng med hopphästarna för att de skulle få jämföra fler. Bästa ponnyn hoppade grymt bra även fast han börjat bli lite trött. Han tvekade knappt och det var sjukt länge sen vi hoppade och sist vi hoppade enkelhinder var på tävlingen för längesen! Han var bäst!

Helt knäckt nu, ska bara hoppa in i duschen tror jag sen blir det godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0