Tisdag 6 Maj 2014

Sen söndag kväll har jag haft kramper i magen igen, sjukt länge sen jag hade det nu. Vet inte om jag fått i mig något jag inte borde äta eller vad det kan vara. Vart sjukt mycket bättre efter senaste toalettbesöket så det är ju inte helt otroligt. Men det vart som en tung sten som lossnade från magen så nu kanske jag orkar rida ikväll trots allt. Var lite tveksam till en början men nu känns det tusen gånger bättre!

Vill verkligen till stallet idag också, fyra dagar kvar till våran dressyrdebut i kåge så det behöver finslipas lite! Halterna och galoppen. Traven och skritt övergångarna får han guldstjärnor på och travlängningen säger jag puss & kram vad bra! Hoppas det bara håller i sig till lördag då tror jag ändå att det kan gå rätt bra. Så ikväll får vi fortsätta på våra tempoväxlingar, halter och galoppen. Det märks ändå skillnad på honom för varje dag som går!

Vi har dock ett problem, det har blivit så stor skillnad på honom både i ridningen och muskulärt, dressyrsadeln är trång och han får knölar på ryggraden av hoppsadeln nu... Den som låg perfekt när han kom... Han är inte öm heller så det är svårt, jobbigt det här med sadlar... Vi får väl se hur det löser sig i helgen!

- Långa tyglar och taskig sits, tur Bisse är söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0