Söndag 4 Februari 2014

Min frånvaro lyser än en gång, nu får jag skärpa mig... Har hunnit fira valborgs med underbara vänner och jag hade otroligt kul! Torsdagkväll åkte jag och tog in RS-hästarna eftersom det var röd dag, några andra hade varit där och mockat på morgonen. Resten av kvällen var jag med Mattias, han sov här till fredag och stannade ända tills kvällen när jag skulle åka till stallet för att sova med mini som skulle vaka på hästtävlingarna. 

Igår vaknade jag på stallet klockan 06:00, upp och hoppa dags att mocka! Jour var det som gällde, alla RS-hästar skulle de mockas och spånas till, stallet skulle göras rent å snyggt. Var kvar på stallet och kikade på tävlingarna fram till klockan 14 ungefär, närmare 15. Vilade upp mig hemma innan det blev att åka tillbaka för US möte och intag av hästarna.

När allt var klart vid åtta var det dags för Bisse att röra på benen. Blev dressyr på utebanan, red igenom programmet några gånger och tränade extra på det som var sämre. Himla kul var det för det var såååå stor skillnad från programträningen, märks att vi tränat på tempoväxlingar för nu sitter han ihop mer i mellantraven och övergångarna. Typ bara halterna och galoppfattningarna som är jobbiga, eller hela galoppen är jobbig men det blir bättre. Sen får vi se om jag kan styra och bromsa efter galoppen för det har tendens att gå lite för fort efteråt... Men det bar börjat gå att galoppera mer sakta nu, men fortfarande inte nog sakta då det går lite för fort redan när man bryter av. Men det kommer!

Preliminära startlistor har kommit upp inför Kåge nästa helg, hjälp... Men vi tar det som träning, hoppar han ut så hoppar han ut, finns inte så mycket att göra åt saken, han är ju fortfarande en bäbis så! :)

Idag var det dags för mig att jobba på tävlingarna, stod på framhoppningen tre första klasserna sen kom Amme och avlöste mig så jag fick skynda mig hem och fräscha upp mig innan vi for och grattade Moa som fyller år idag, stort grattis till henne! Sen har jag övningskört en del, och hämtat lite grejjer bland annat ett schabrak som jag ska låna och ha på tävlingen, hihi, Bus kommer bli fin! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0