Så himla fin han är!

Red ju Bisse igår och det gick så sjukt bra, lätt bästa passet hitils! Brukar aldrig gå bra när jag rider veckan innan tävling, men nu händer det grejer! Bisse hade stöd på bettet redan från början vilket aldrig har hänt tidigare, samtidigt var han pigg och framme hela passet. Red lite tempoväxlingar i alla gångarter sen red jag igenom LC:1an två gånger, första gången var han jättebra fattade bara fel galopp första gången. Andra gången började han bli lite trött men kämpade på bra och gjorde allt bra, bröt av en gång i vänster galopp men han orkade inte riktigt... 

Eftersom sadlarna inte riktigt passar red jag barbacka på slutet. Från början tyckte han att det var lite konstigt och segade ihop lite. Men tillslut gick han på bra framåt, tog stora luftiga kliv och släppte igenom riktigt bra! Provade även galoppen i båda varven och upptäckte en lustig sak! Vänster galopp är bättre med sadeln och höger galopp barbacka? Efter jag ridit klart var knölarna efter sadeln borta och Bisse var mycket nöjd, fina lilla häst!

Hade dessutom provknoppat honom för att se så manen inte var för tjock så red med dom också för att se så han inte blev störd av det. No problems! Halterna satt till och med igår, happy!


Tre dagar kvar till våran tävlingsdebut! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0