Klubbdressyr "dressyrduetten"

Igår var jag och Bisse med på dressyrduetten, en klubbdressyr där man anmäler sig och en yngre mindre rutinerad ryttare och en äldre får rida i ett lag. Bådas procent slås ihop och delas på två och det blir laget procent. 

Jag red LB:1an med Bisse och han skötte sig så himla bra! Inga missar över huvudtaget, han gjorde allt jag bad om samtidigt som han var lugn. Stundvis var han lite orolig i formen men det kommer med styrkan. Men det är ingenting jag är onöjd med, det gick tusen ggr bättre än vad jag trodde och vi fick väldigt rättvisa poäng. Kanske kunde fått högre på nått och lägre på någon annan men det var ingen utbildad dommare.

Vi skrapade ihop hela 61,72% och våran duett slutade som trea av åtta eller nio lag tror jag. Nöjd och stolt över den lilla 6åringen! "Fint ekipage. Bra inverkan på oerfaren häst. Fin sits, men tänk på att komma djupare ner i sadeln. Bra jobbat! :)" Var kommentaren vi fick på allmäna intrycket, jag sliter för att kunna sitta ner i den där hoppsadeln kan jag lova... ;)


 
Fina bilder som Lotta Höglund har fotat! :)
 
Våran fina duett!

Kommentarer
Postat av: Alice

Så himla fina ni är alltså!

2014-05-18 @ 19:52:38
URL: http://bracken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0