Bisse & clinic!

Haft fruktansvärt ont i magen idag... Brev bra eller snarare bättre mitt på dagen så jag och mamma åkte till stallet medans vädret var bra. Jag skulle rida Bus och mamma skulle promenera! Vi tog förbjudna in och jag travade på en laddad Bisse som hoppade för kung och fosterland över vattenpölarna, min rygg rök till och med en gång men det gick över snabbt. Sen skrittade vi genom skogen över bäcken till sandvägarna för lite galoppträning. Tror inte Bisse galopperat så länge sen han flyttade hit men han hade bra bjudning och jag lät honom springa så länge han ville. Han bröt aldrig av förän vägen tog slut så vi vände och skrittade en stund innan vi galopperade tillbaka till mamma.

Gisses vad krut han fick på hemvägen! Allt i handen och benen gick som ett ånglok, haha! Men jag satt tillbaka honom lite och tillslut gick det att lätta ur utan att han stack iväg, gisses alltså. Brukar inta ha någon kontakt med munnen på honom så det var ovant. Men wow vad det släppte en stund, energisk med enorm bjudning både i höger och vänster galopp, såg hans knän framför mig när jag stod upp och frustade gjorde han så man skulle kunna tro det var en hel flock! Snutte! Svettig men fortfarande pigg efteråt skrittade vi hela vägen hem som är en ganska bra bit. Väldigt mycket skritt, lite trav och ganska mycket galopp på en och en halv timme.

Väl hemma var han fortfarande pigg, han var lugnare innan ridturen än efter. Spolade benen och borstade av honom snabbt sen fick han gå in i boxen och mumsa på lite hö. Drog igenom grejerna med lädertvål och sen balsam så nu är de rena och fina åt Moa imorgon. ;)

Ikväll var det clinic för AM för oss i tävlingsgrupperna. Sjukt lärorikt och spännande, snacka om man blir träningssugen! Vill ha en skön dressyrsadeln så man sitter som gjutet och en häst som är pigg, stark och arbetsvillig(Wendy t.ex). Bisse är inte riktigt där än. Men hon pratade om rakriktning, bra/dåliga sidor och gångarter. Fick ännu ett klarare öga för hur hästarna rör sig och varför man ska rätta så och varför hästen gör så och varför det känns så. Hihi! Längtar redan tills jag ska trimma dressyr på Bus igen så jag kan prova och känna efter själv och analysera varför och få den där ahaaa känslan! Motivationen är på max nu!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0