Torsdagsträning

Skit vad länge sen jag tränade dressyr på ridskolehäst sist, men idag var det dags igen och Cirruz skulle få jobba lite. Han har ju funkat så bra med sporrar i hoppningen så provade rida med sporrar nu när jag red dressyr också vilket gjorde en stor skillnad! Fick fram honom mer än vanligt, kunde börja sitta emot och jobba med formen. Underbar känsla och jag kom äntligen ner i sadeln i galoppen och kunde jobba med i rörelserna för att han var mer avspänd än tidigare och hade en riktigt luftig och härlig galopp. 

Vi red först fram utomhus för att det var så härligt väder. Sen väl inne på lektionen red vi på en stor volt för att finlira formerna och hitta en bra rytm osv. Sen red vi vänd rätt upp i galopp för att få koll på yttersidan och shit vad fin han blev, snacka galopper genom kroppen men jobbigt tyckte han det var! 

Känslan är nästan bättre nu än när jag red ordentlig dressyr sist, roligt när man känner vad man ska göra för att det ska bli bättre, när man kan rida med i varenda språng tillsammans med hästen, det här var en bra dag! 

Efter vi ridit skulle Moa släppa Bisse i paddocken så vi stannade och såg honom busa runt, har ett litet videoklipp på min instagram @ toovesoderstrom om ni är sugna på att se. Han är ganska snygg den lilla busen! 

Väl hemma efter stallet slängde mamma ihop en blåbärspaj, perfekt kvällsfika efter den här dagen. Bästa på hela dagen är nog faktiskt ett brev som kom idag, jag ska få ersättning för kläder som gick sönder och ärren på knät från moppeolyckan, en rätt bra slant dessutom, perfekt nu när jag tänkt spara pengar ett tag! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0