Shit vilken härlig dag!

Red ju ut med Moa idag och finaste pojkarna, Cirruz skötte sig som vanligt, något taggad i galoppen kanske! Bisse var laddad till en början men efter han fått trava och börja galoppera lugnade han ner sig. Resten av ridturen var båda hästarna nöjda och Cirruz släppte igenom riktigt bra efter vi galopperat upp för en av ängarna, det var som något lossnade och han jobbade på tygeln i alla gångater hela vägen hem utan att jag behövde anstränga mig, sällan det händer! Skönt att åka häst men ändå går hästen bra!

Underbart väder var det också, tog till och med av mig vantarna och öppnade jackan mot slutet för att jag höll på att svettas ihjäl, haha... Efter vi ridit smörjde jag Cirruz sadel och träns, en riktigt ordentlig skrubb så det kanske går lite snabbare att smörja i helgen! Sen mockade jag och Moa Bisses hage och busade lite med honom och kom hem perfekt till middagen som blev tacos! ♥

Nu ska jag snart slänga ihop en kladdkaka som pricken över i:et på slutet på det här sportlovet. Underbar ridtur, vårkänslor när man mockar hagen, känns i kroppen och god mat! Dock har man en aning söndagsångest... Jag vill inte till skolan imorgon!!!

Får bjuda på några härliga mobilbilder från idag, busbilderna är printade från en film! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0