Onsdag 5 Mars 2014

Tänkte skriva lite kort hur det gick att rida Bisse idag sen försöka klippa ihop en film så ni kan få se. Tänkte rida i dressyrsadeln eftersom min sits börjat fara åt pipsvängen... Jag kände äntligen hur jag hamnade rätt i sadeln men jag kände att jag inte hade samma häst under mig. Han var kortare i steget och lite tjock för skänkeln, inte alls lika framåt och alert som tidigare, även mamma sa att han såg spänd ut. Så bad henne hämta hoppsadeln eftersom han gått så bra med den!

Han blev direkt bättre men fortfarande en aning tjock. Stundvis släppte han igenom riktigt bra men galoppen var inte alls lika fluffig och framåt. Red även i gamla som är fyra meter smalare än nya ridhuset så han kanske tyckte att det blev lite trångt att ta för sig, svårt att veta. Men han blev mycket mer avspänd med hoppsadeln i alla fall som tur var!

Red övningen jag hade tänkt och det var riktigt bra för honom tyckte jag! Han var rätt vinglig till en början men efter några gånger blev han väldigt följsam och mycket mindre vinglig på raka spår. Ska helt klart fortsätta med den övningen framöver! La in en bild längst ner i inlägget på övningen dock red jag bara en volt åt vardera håll och utan halter så att jag fick mer tid att rätta honom framåt så han hann bli klar och rak innan nästa volt. :)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0