Häst nummer ett

Åkte till stallet strax efter tio imorse och först ut var Cirruz för banträning! Vi hoppade lite låga hinder för att träna att rida själva banan, tänka på vägar osv. Först hoppade vi banan som grund och sen direkt efter samma bana fast omhoppning med högre tempo och kortare vägar och jag är såååå nöjd över dagens träning. Red honom med sporrar för första gången för att få lite mer effekt av skänkeln och det fick jag! Hej bara! Han stack typ i anridningarna och hoppade stort på alla räcken istället för att trampa om som han brukar. Fick ett stopp på hela ridpasset som jag tar på mig helt och hållet då jag var något framåtlutad och red en slarvig väg. Inget gratis här! Men han hoppade utan tvekan direkt efter, bästa bus ponny!

Nu taggar vi Pay and Jump 80cm på torsdag, hoppträning på tisdag igen sen tävling nästa helg 70cm och 80cm! Håll tummarna att det här håller i sig nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0