Fredag & lördag

Igår (fredag) efter skolan åkte jag direkt till stallet för att rida Bisse bus i det fina vädret, det var verkligen hur varmt som helst, höll typ på att dö när jag kom till stallet och när jag red, hahaha. Strålande sol, 9grader och vindstilla. Bisse var ganska lojj så vi joggade runt lite på utebanan, gjorde några bogvikningar som vi fått träna på när vi red för Anna och red även lite fyrkanter för att flytta bogarna men det blev inget superpass eftersom han var så loj, mest troligt av värmen. Efter jag ridit på banan travade jag av honom på maxivägen bort till skjutbanan, sen skrittade jag honom hela vägen hem.

Igår kväll var jag med Mattias, båda var trötta men han var nog minst dubbelt så trött som jag. Vi gick till statoil och köpte godis och såg på tv resten av kvällen innan vi somnade rätt tidigt.

Idag åkte jag till stallet vid halv två, mockade och gjorde klart allt i stallet innan jag tog in Bisse. Den rackaren hade dragit in hela grimskaftet i hagen så det var alldeles lerigt och blött, ursh. Borstade honom rätt noga för Agnes skulle fota oss men det blev inte så då hon inte skulle hinna men då ställde Kajsa och Isa upp istället, jättesnällt! 

Först när jag suttit upp tjöt han och typ skuttade omkring som en vildhäst, haha. Nä inte riktigt men han tjöt och småbockade på stället när vi skulle gå till banan, haha. Sen taktade han hela vägen till hoppbanan och då tänkte jag direkt att han var mycket piggare idag men så fort vi kom till banan dog han typ. Red hela passet på en stor volt och bara jobbade honom framåt i alla gångarter och i slutet fick jag en riktigt bra trav. Skrittade av honom ute idag igen och han var lite skeptiskt till att gå från stallet tills jag svängde in på en stig in i skogen, haha nyfiken i en strut! Vi gick lite över stock och sten, men snacka om att han har bra koll om sina ben, snubblade inte en enda gång och hörde inte ens att han slog i något.

Väl tillbaka i stallet var han lugn som en filbunke, aldrig sett honom så lugn. Vilade och stod verkligen hur snällt när jag borstade av honom. Spolade av hans vita ben också innan han fick gå ut i hagen och efter en stund stod han hom ett ljus där också.

Släppte ut honom i hagen, smörjde alla grejer och tog hem stövlarna för imorgon på morgonen rullar bilden till Strömholm för på måndag är det antagningsprov... Börjar vara nervös nu. Måste det vara så långt bort från pojkvän, Bisse och familj? Hade det varit i Umeå hade jag inte ens tvekat. Men ska åkta dit och se vad som gäller, jag har ju gott om tid på mig att fundera en stund till.

♥ ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0