Bästa lilla Bisse bus!

Sist jag hade Bisse var i måndags och då hade han spöken i huvudet, det blåste så sjukt mycket så utomhus var det inte alls roligt att gå med honom, han reste sig och flängde runt och jag blev antagligen förbanad på honom. Även inne kunde han inte stå still så det blev ett antal diskussioner. Igår sa Moa att han var jättesnäll så han kanske tog åt sig när jag blev arg på honom, för mig kan man inte leka med.

Idag var han som ett ljus, YES! En poäng till mig och guldstjärnor till Bisse. Vi har stått i den läskiga mörka vattenspiltan både före och efter ridtur även spolat lite läskigt vatten på hans vita ben som snarare var bruna än vita när han kom in från hagen idag. Hur snäll som helst och underlägsen när vi gick till och från manegen även fast det var folk över allt som lastade ut och gick in och ut genom dörrar och i ridningen var han också snäll. Vi red i manegen runt en halvtimme och bara tog det lugnt, lite basic grejjer. Himla skönt att den där bollen kanske lossnade från hans huvud, nu kanske han stannar på jorden ett tag, peppar peppar ta i trä. Bäst av allt var att andra gången vi skulle gå in i vattenspiltan tvekade han inte ens, bästa bus!

Efter jag hade ridit var jag duktig och sopade i stallet, smörjde och tvättade alla grejjer jag använt idag. Sen gick jag ut och mockade en hel kärra i hagen, all snö är typ borta snart, helt sjukt!

Några fula mobilbilder från idag, vart tvungen att ta kort på hans vita ben också! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0