Antagningsprov på Strömsholm

Är påväg hem från underbara Strömsholm nu efter att jag har gjort antagningsprovet. Känns helt okej men hade hoppats på att det skulle gå lite bättre men. 

Vi fick först skriva ett litet "prov" snarare test för att det vill se hur vi ligger till i kunskaperna. Sen efter lunch var det dags för ridprovet! Jag fick rida två helt olika hästar, först en som kallades Otto, jan var ganska seg men lydig och vart ganska trevlig på slutet men i början var han inte alls rolig.

Efter Otto fick jag byta till ett sto som jag inte minns vad dom kallade. Hon var i alla fall raka motsatsen mot Otto, superpigg och var lite svår att bromsa till en början då man inte hade något i handen så det blev svårt att ta halvhalter. Hade en ganska seg häst framför mig också, hade gärna ridit fram henne till handen innan jag tog förhållningarna men tillslut fick jag henne fram till handen ändå och kunde rida mer ordentligt utan att hon sprang ifrån mig. Lite rörig text kanske men men... 

Pappa filmade lite så jag printade några bilder ur filmerna... Stoet på de övre bilderna och Otto på de nedre! Kändes som vi skulle tävla fälttävlan med dom där nummerlapparna på mage/rygg, haha! :) 








Kommentarer
Postat av: Alice

Vet du hur de bedömmer ridningen och vilka som kommer in med tanke på ridningen? Väljer man ut de bästa eller brukar de även ta in lite mer nybörjare för att dem ska kunna utvecklas? Bara en liten fråga som jag kom att tänka på precis!

Men framförallt: hur kändes det? Gick de bra och skulle du välja att gå där om du kommer in?

Svar: Du får rida två olika hästar sen bedömer dom din ridning och du kan få F, E, C och A. F är du icke godkänd, E är du godkänd, C är du välgodkänd och får 30poäng och A är du mycketvälgodkänd och får 60poäng som läggs till dom vanliga betygen. Sedan tar de in dom 32 med bäst poäng. :)

Det kändes sådär, kom aldrig riktigt till ridning och klickade inte riktigt med hästarna men såg mycket bättre ut än vad det kändes som tur var! Jag vill verkligen gå där men att bo 80mil där ifrån får mig att undra om jag klarar av det, men har ju ett bra tag till att fundera. :)
Tove Söderström

2014-04-04 @ 19:37:16
URL: http://bracken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0