Första veckan av sommarlovet!

Trots ledighet så räcker inte tiden till för datorn, eller snarare orken... Sover länge på dagarna, är ute om det är bra väder annars har jag mest varit med Mattias eller sett serier. Men tänkte ta och berätta lite vad som har hänt sen jag skrev sist, ni har ju fått lite bilder från mobilen dock. ;)

I måndags hade jag sista skoldagen, en halv lektion där vi fick igen fysikprovet och lycka, jag har haft godkänt på alla prov den här terminen, vem hade kunnat tro det? Sen åt jag glass med några i klassen vid bryggorna.

Tisdag var det skolavslutning, jag hade även körlektion efteråt. Sen var jag till stugan med pappa, åt lunch och solade lite. Sen hem igen innan det bar av till stallet för att rida Bisse. Kändes sådär, kändes även oren men blev bättre ju mer passet gick och helt okej när jag skrittade av. Sen var det avslutnings "fest" med klassen hemma hos Ellen. Jättetrevling och jag kan inte vara annat än nöjd att jag får börja just den här klassen, alla är så himla snälla!

Sov hos Mattias till onsdag, var där till middagen och sen på kvällen följde jag Moa till Erica för hoppträning. Bisse var mycket bättre då. Såg lite stel ut men inte alls lika oren och han hoppade grymt bra!! Vi fastnade med bilen och transporten dock och Bisse var aningens laddad innan vi åkte, jisses vad energi den där hästen kan ha!

Torsdag var det sadelutprovning, Andrea kom med ett helt gäng dressyrsadlar och jag levde i himlen för stunden. Sorligt att lämna bort Jaguaren men vi fick en fin och skön Knights Lady Marion istället och helt plötsligt kom det fram en helt ny häst ur Bisse bus, helt ny gång och trevlig i munnen! Hoppsadeln breddade vi än en gång, lillen växer! Red även Pricken på lektionen på kvällen, himla fin häst alltså! Efter det skyndade jag mig hem och gjorde mig klar för fest hos Matilda som fyllder 18år, grattis till henne!!

Sov hos Mattias även fredag, åkte hem innan middagen. Sen åkte jag till stallet på kvällen för att ta hand om Bisse. Blev en promenad i kvällsolen och han fick beta lite innan vi blev alldeles för irriterade av krypen.

Igår lördag åkte jag och Moa på loppisen i Kåge, men den var lite för tråkig så vi tog en spontan roadtrip till Hööks i Luleå, haha. Jag köpte ett par vita lackboots och Bisse fivk ett nytt träns till nya sadeln och en vardagsgrimma av Moa. Sen var det dags att rida första passet med dressyrsadeln, WOW! Vilken häst alltså, himla fin, mjuk i sidorna och följsam, längtar tills han blir stark nog för att samla sig lite, då kommer det bli grymt bra. Dock måste jag lära mig sitta ner i traven, ännu värre nu när han fick ännu mer gång av dressyrsadeln. Haha, det här blir nog bra tillslut.

Idag har jag bara slappat, varit på årsmöte med Mini och betat Bisse i typ en timma i solen. Underbart! Nu ikväll har jag pluggat faser till körkortet och det blir nog att fortsätta med det tills jag blir less och ser serier igen haha.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0