Tisdag 29 Juli 2014

Förmycket sommar för att hinna med bloggen... Bisse skötte sig exemplariskt i söndags, aningens pigg men annars snäll och lydig. Blev mycket galopp, backträning och en blöt häst i slutändan. Första gången jag ridit honom så han blir riktigt flåsig tror jag, men han behöver verkligen blir starkare i galoppen nu. Kändes super sista galoppen, han sökte sig mer och mer neråt och tog stöd på bettet istället för att springa fortare och fortare som han vanligtvis brukar vela, speciellt på hemvägen!

I veckan ska jag ha honom torsdag, lördag och söndag. En av dagarna ska jag försöka kunna dra upp honom på ridhuset och trimma lite på riktigt underlag så jag inte blir lika försiktig och vågar rida mer, rider som om han vore fyra typ, snäll och fin, glad om han går på tygeln haha! Sen skulle jag vela ha med mig någon med kamera både då jag ska rida på banan och en annan dag och ta lite fina porträtt/sommarbilder. Behöver något nytt och fräscht här på bloggen känner jag! :)

Kom ganska nydligen hem från stan efter körlektion och beställning av linser. Fick till och med avboka en av mina nästa lektioner då han bara tyckte jag behövde en till och göra två småsaker. Gjorde en körkortskontroll idag för att se vad jag behöver träna på. Även om jag har lite småmissar så sa han att jag skulle blivit godkänd om det var ett körprov så det kändes skönt!

Ikväll ska jag först på möte på ridhuset sen efter det ska jag åka till hjärtat och mysa med honom ikväll. Har inte varit med honom på två dagar vilket känns som en evighet... Längtar sjukt mycket till honom faktiskt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0