Skavsår i sinne...

Moa drog upp Bisse till ridhuset idag så han har fått stå inne i boxen och vila under dagen sen red jag honom nu ikväll. Blev inomhus i manegen då det började åska just när jag gick till banan... Men skönt var det att slippa alla småkryp och värmen. Svalt och skönt var det!

Bisse var mjuk och fin men aningens seg, red utan prisk också men man måste lära sig använda benen också men det är så himla svårt med mina nya stela stövlar!! Han vaknade upp lite efter galoppen när jag tränade fattningar och han vart så ivrig att han till och med fattade innan jag ens han tänka haha! Sen när jag skule trava ville han bara fortsätta galoppera, så piggare och starkare har han blivit!

Vet inte vad jag mer ska skriva än att han var himla fin i traven, red på i ganska friskt tempo och bytte varv ofta. Finns inget att klaga på förutom att någon skulle ha varit med och fotat eller filmat. Typiskt att det alltid ska vara så när det går bra! :)

Förutom det då så hade jag varit duktig och satt skavsårsplåster innan jag skulle rida i stövlarna men såklart fick jag skavsår på andra ställen den här gången... Så nu har jag sår bak på båda hälarna, typiskt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0