Torsdag 23 januari 2014

Första natten med insomningstabletter avklarad, gick sådär, somnade lite snabbare men det var fortfarande inte "lätt" att somna, men var mer avslappnad osv. Ska prova ta två tabletter ikväll och hoppas att det ger mer effekt.

Var lite trött och hade lite ont i huvudet under dagen men var ändå i skolan. Väl hemma var jag ännu tröttare, funderade på att skippa träningen för att jag var så trött men övervägde att fara ändå. Det var dressyr och lilla Cirruz var inte på rätt humör idag, det var 2-3 månader sen vi trimmade dressyr tillsammans sist och det märktes. Han hade sina lata ridskolefasoner men de fungerar inte med mig kan jag lova! Både jag och C va dränkta i svett efteråt och jag känner av lite träningsvärk redan nu ikväll till och med. Dock behöver han verkligen få en dressyrsadel för mina knän dör när jag ska rida dressyr i ridskolans allround sadlar... Men men... Mer trim på ponnyn så tror jag att det blir mycket mycket bättre. 

Imorgon och fram till på söndag ska jag rida Kajsas ponny Totte(på bilden nere till vänster), blir spännande! Imorgon ska vi ut i skogen och jogga lite för han har gått inne två dagar i rad med Kajsa så det kändes bra med en lite lugnare kravlös dag! Sen lite mer galopparbete ute på lördag och lite trimning i ridhuset på söndag blir perfekt! Helgens fokus ska vara att han är lugn och avspänd, att han ska ta jämt stöd på båda tyglarna och inte haka fast i höger och ur det rida övergångar. Alltså fortsätta på det jag fick göra när jag red honom sist för Kajsas mamma, för att det är precis det han behöver. Ser fram emot en häst helg! :D 


Kommentarer
Postat av: Madde

Atarax har jag också, men det är ju ingen "insomningstablett". Det är ett antihistamin mot allergi och klåda som används mot oro... Men man kan bli trött och dåsig av den som kanske gör att man kan somna, men det är ingen sömntablett. Men det är nog den dom skriver ut i första hand vid sömnbesvär eftersom den inte är beroendeframkallande. Om du inte får någon bra effekt kan du fråga efter Propavan som nästa steg. Den är lugnande som används vid sömnbesvär och dessutom inte beroendeframkallande. Ska du ha en ren sömntablett så är det Imovane som gäller. Men dom är väldigt beroendeframkallande och ska endast användas tillfälligt under en kort period. Hoppas det löser sig för dig!

Svar: Jo jag vet, men läkaren sa att den fungerar som en mildare insomningstablett eftersom kroppen slappnar av mer och det blir lättare att somna i det här fallet. Sen eftersom det är många yngre som läser min blogg väljer jag att skriva "insomningstablett" så att de ska förstå vad jag använder den till. Jag har läst hela bipacksedeln och vet vad som innebär. :)
Tove Söderström

2014-01-24 @ 10:52:51
URL: http://mittlivojag.blogg.se
Postat av: Madde

Okej ja men vad bra att du är medveten om det :-) Hoppas verkligen att det snart vänder för dig, är riktigt jobbigt det där. Vet att det kan kännas hopplöst, men det blir bättre!

2014-01-24 @ 12:23:45
URL: http://mittlivojag.blogg.se
Postat av: Loella

Har också testat Atarax, och tycker det funkar dåligt. Det som hjälpte mig allra bäst då jag hade perioder med oro och svårt att somna har varit vanliga Valerina Natt - ett narurläkemedel som man kan köpa på typ konsum :) Annars finns ju Lergigan som funkar som Ararax och också är ett antihistamin, men betydligt starkare! Hoppas du får ordning på sömnen igen och lycka till! Ps Starkt av dig att skriva om det öppet :) Kram

2014-01-26 @ 13:44:32
URL: http://cedlosnyaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0