Provridningen

Första mötet med hästen Chouette avklarat. Vi mötte en stor häst på över 1.70 som stod i stallgången när vi kom in i stallet. Ett sto på 9år, lite smal och omusklad men väldigt söt. Lite grinig i stallet och när vi gjorde iordning henne annars var hon väldigt snäll.

Först fick vi se henne på lina, både med och utan inspänning. Sedan red Moa och skuttade lite. Sen fick även jag prov lite. Väldigt oriden, vinjlig och svag. Men det blev bättre och bättre mot slutet och sista minuten var hon ganska trevlig. Dock kunde jag verkligen inte galoppera på henne, haha, kände mig rent ut sagt usel. Men en svag häst med stor galopp, i ett litet ridhus med dåligt underlag, kanske ingen bra kombo direkt. Men vi fick se de vi ville se och nu är det upp till Moa att fundera lite extra då det trots allt kommer bli hennes häst, inte min.

Hon föll inte riktigt mig i smaken till en början, men jag är väldigt ovan att rida stora hästar om jag kan skylla på det. Har bara ridit ponnysar på senaste i stort sätt. Men på film såg det ändå helt okej ut som tur var. :)

Vet inte om det finns något mer jag kan berätta, blev som kort och enkelt. Men är det något mer ni vill veta så kan ni ju bara skicka iväg en kommentar så lovar jag att svara!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0