Önskeinlägg - Hur gjorde du med dina rosetter?

Funderade själv hur jag skulle göra med mina rosetter när jag gjorde om mitt rum. Jag ville inte bara slänga ner de i en låda så man glömmer bort dom. Rosetterna är ju ändå som minnen och bevis på att man lyckats riktigt bra och påminner än om många fina dagar.

Så jag tog mammas stora kruka, vas eller vad det nu är. Diskade ur den så den var ren, sen tog jag lite ståltråd och fäste några rosetter på så att de blev i olika höjd. Försökte göra mer som en spiral av ståltråden men den var lite för tunn så rosetterna tyngde ner den... Men sen gjorde fäste jag den höjst upp med en annan ståltråd och för att de skulle sitta uppe hängde jag några rosetter på kanten och trädde ögglan på ståltråden på rosettens hake.

När det var klart tog jag en gamal ljuslinga och bara la ner den i "burken" och rosetterna som blev över släppte jag bara ner dit det såg tomt ut eller hängde på ljusslingan. Haha jätterörig text men hoppas ni förstår... Jag bara gjorde något som fungerade, så bara att improvisera om ni inte förstår. :)


Kommentarer
Postat av: Camilla Robertsson

snyggt! Jag får göra något liknande tror jag!

2014-01-20 @ 20:35:43
URL: http://unafraid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0