Min kamera utrustning

Nikon D3100
Självaste kameran är en Nikon D3100, det är "min" tredje systemkamera. Fotar för det mesta med auto inställningar och redigerar sedan bilderna i photoshop. 


AF-S Micro NIKKOR 40mm 1 2.8 g
Mitt absoulta favorit objektiv i samlingen! Hade varit ännu bättre om det gick att zooma, men bilderna blir så bra att de flesta går att beskära rätt ordenligt. Använder det alltid vid porträtt fotografering, i ridhus och om jag fotar inomhus.

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Nikon Nikkor AF-S DX 55-200

När det kommer till utomhus fotograferingar är det oftast det här objektivet jag använder. Bra med zoom och tar trevliga bilder. Innan makro objektivet kom till samlingen var det här min favorit och har följt med mig på en hel del tävlingar och jag har knäppt många av mina favoritbilder med det här. Använder det ibland vid porträtt fotograferingar också dock behöver man lite avstånd då det trots allt är ett zoom objektiv.






















Nikon 15-55mm VR

Standard objektivet som följde med kameran. Jag använder inte det speciellt ofta. Händer att jag tar det om jag ska zooma ut mycket, t.ex om jag ska fota ett rum. Men tycker att bilderna blir lite för korniga oftast... Fungerar bäst utomhus och är enkelt om man är ute och reser. Man har lite zoom, samtidigt som objektivet är litet och behändigt. 























Reflexskärm, 5 i 1














Manfrotto 679B, enbent stativ
 












Kommentarer
Postat av: Alice

Vad är den vanligaste inställningen du har när du fotar utomhustävlingar med 55-200mm?:D
Har nämligen ett likadant men inte så van än med rörelsebilderna.

Svar: Jag använder nästan alltid vanliga sport/rörelse inställningen som finns direkt på snurran uppe på kameran då jag tycker att skärpan blir bäst då! Sen redigerar jag nästan alltid bilderna när jag fört över de på datorn för att fixa färger och ljus. :)
Tove Söderström

2014-01-13 @ 15:41:58
URL: http://bracken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0