Lippo´s Dyón kopior

Jag är så himla sugen på att skaffa mig ett brunt träns som jag kan använda på Cirruz om det blir så att jag ska starta honom någon gång. Var in till Waller´s Sadelcentrum när jag var och hälsade på Miranda för någon vecka sen och hon hade Lippos Dyón kopior. Jag vart totalt såld, tyckte om kvalitén mycket bättre än orginalen. Men samtidigt känns det kanske lite onödigt att köpa ett cob träns om jag ändå bara kan rida ponny det här året.

Men ska mäta längden på hans träns från bettring över nacken till bettring och se vad jag kan hitta på eurohorse. Grymt sugen på ett PS träns också då jag tror att Cirruz kanske skulle trivas med det. Förhoppningsvis kanske han kan ta ett träns storlek full så att jag kan ha det på nästa häst också, återstår att se! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra Ledin

Har både sadel och hackamore från Lippo och på hacket så har det blivit märken och det har blivit tunnare läder där skänkarna sitter fast. Sadeln fick märken från sadelgjorden jättefort och jag har bara haft den i ett halvår och sadeln var splitterny när jag köpte den. Tycker också att tränsen är fina men vågar inte chansa då kvallan är ganska B :)

Svar: Moa har en Lippo sadel som är superfin i lädret och den är till och med köpt begagnad. Men vi har skött den bra och smörjt den så ofta vi kunnat efter varje ridpass så det kanske är därför, inte vet jag. Nackdelen med dyon är att jag har sett många svarta som tappar färgen sen att de blir lätt sprickor i lädret om man inte sköter dom. Men det är väl en smaksak. Jag tycker då personligen att Lippos träns verkar bättre :)
Tove Söderström

2014-01-26 @ 20:16:52
URL: http://skellefteaekipage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0