I helgen är det jag och ponnyn!

Jag har fått äran att ta hand om Kajsas superfina ponnyn Munsboro Macintosh även kallad Totte i helgen medans hon är i Sundsvall. Idag red vi ut och joggade lite i skogen, han var ganska pigg till en början så han fick jogga i en ganska fri form i stort sätt hela passet. När jag travade på slutet krävde jag en mer rundare form och böjde igenom sidorna ordentligt, lite lösgörande och flyttade honom över vägen och mot slutet började han frusta ganska mycket och började gå mer av sig själv, precis där jag ville ha honom, jämn på båda tyglarna och jättetrevlig!

Känns bra inför morgondagen då jag tänkte trimma honom lite inomhus. Tänkte egentligen göra det på söndag men manegen var mer ledig imorgon så passar på att göra det imorgon istället! Då blir det att fortsätta med det lösgörande arbetet och jämna stödet på båda tyglarna och när det fungerar nöta lite övergångar. Längtar redan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0