Torsdag 13 februari 2014

Igår innan Bisse kom hade vi hoppträning, tog förgivet att jag skulle ha Cirruz eftersom vi ska tävla om 4 veckor, men icket... Stackarna har hosta, en annan ridskolehäst som har det också men som är typ frisk nu, så Cirruz har vilat måndag-torsdag och vet inte riktigt när han är tillbaka, mest troligt nästa vecka i alla fall!

Istället för Cirruz fick jag rida Lady Melodie, shit alltså! Har inte hoppat henne sen jag red henne för typ 1,5år sedan om inte mer... Däremellan har hon varit skadad och sist jag red henne var luciaveckan och på luciashowen och innan det var det typ ett år sedan! Märks att hon varit skadad tyvärr, inte alls lika rund och fin längre men hoppglad är hon! Vi hoppade en bana på typ 70 men några språng på 80, shit hon hoppade mig typ ur sadeln två ggr, haha! Jag som brukar ha lätt att följa med i sprången även om de hoppar från stillastående! Annars gick det riktigt bra faktiskt, hon skulle gå på fyra galoppsprång men då gick hon på tre, samma som storhästarna, galna ponny! Kändes ändå kul eftersom jag vet hur hon är sen förut, dock blir man lite ringrostig med ett sånt här uppehåll ifrån varandra! Även om jag väldigt gärna vill rida Cirruz och träna så blev det bra ändå med Lady också. :)

- Jag och Lady Melodie, 22 december 2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0