Tjuriga lilla häst, tur du är söt!

Eftersom det var så fint vänder idag bestämde jag mig för att skritta utvi skogen istället för runt stallet. Bisse skötte sig super, tills vi nästan var hemma då han fick syn på ett badkar i en hage bredvid hagen och vägrade gå förbi, efter ett antal minuter fick jag äntligen förbi honom. Väl vid stallet tänkte jag skritta ett varv runt bara för att han inte gjort det tidigare, dåligt val! Av någon anledning tyckte både Nessa och Wendy att det var äckligt att gå utanför gäststallarna mest troligt för att de hör hur bäcken forsar i skogen bredvid. Även Bisse hade inte tänkt gå där och vi blev stående länge! Jag tänkte inte ge mig, bättre att ta striden nu än att det ska vara värre nästa gång. Så jag hade inte tänkt hoppa av och leda honom! Marre och Mia var vid gäststallarna så efter ett bra tag kom dom och gick bredvid, då gick han men tyckte fortfarande att det var väldigt äckligt där. Längsta skritturen runt stallet någonsin haha. 

Väl tillbaka i stallet var han sur på mig, hahaha, mig ska man inte leka med! Men efter att jag kliat honom ett tag och borstat så vart han nöjd igen, lilla bus! Sen var jag kvar i stallet när de skulle in så jag gick ut och ropade på honom och då spetsade han direkt öronen och började gå mot mig, gullponny! Tror han börjar förstå vem som bestämmer nu. :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0