Perfekt kväll igår!

Red ju lektion för Hanna med Totte som skötte sig riktigt bra! Dock var han lite trött innan vi ens börjat galoppera så det vart lite jobbigt för honom. Men i travarbetet var han jättefin, vi red delar ur LA:1, så i traven red vi skänkelvikningen. Från början var han rätt vinglig men det blev bättre och bättre för varje gång och han vart riktigt mjuk i sidorna. Jag fick till och med börja driva mer för att jag kom åt honom så bra så han blev nästan seg. ;)

Efter skänkelvikningarna galopperade vi först på volterna i båda varven och efter det provade vi på den förvända galoppen och ursch vad jobbigt han tyckte det var men han kämpade på bra! Han är så himla rolig att rida och träna med för man får verkligen respons tillbaka när man gör rätt själv! :)

Moa kom till stallet och kikade när jag red och sen var hon kvar i stallet rätt länge och vi putsade träns och sadlarna så nu är allt i lite fäschare skick! Jag hade även utfodring efter det sen kom mamma och hämtade mig.

Påvägen hem plockade vi upp Mattias och väl hemma gick vi typ och la oss direkt och såg på tv, en lång dag med det mest perfekta avslutet! Sovit som en stock i natt, hur skönt som helst!

Fick några bilder från träningen också, men shit vad jag måste träna på att bli starkare i min sits! Tur ponnyn är fin så ni får titta på honom och ignorera mig, behöver en häst att rida oftare nuuu...

- Foto: Lotta Höglund

Kommentarer
Postat av: Matilda - tonårsliv i rullstol

Men vilken sötnos!

2014-02-07 @ 17:09:22
URL: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0